نقطه ویرگول;

هر از گاهی از هر چیزی

هر از گاهی از هر چیزی

۷ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

مقدمه:
این روزها با قابلیت اتصال به اینترنتهای پر سرعت دیگر لازم نیست نگران  سرعت اینترنت ،اندازه فایلها و صفحات باشیم.
با این حال نباید گفت که نیازی به سرعت بخشیدن به سایتمان نیست.اگر خواستار کاهش بار از روی سرور ،همچنان کاهش تعداد درخواستهای HTTP و افزایش تعداد بازدیدکننده ها هستید.چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.این مقاله تعدادی از فوت و فن های  PHP نظیر فشرده سازی و caching رو پوشش میدهد.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۸۹ ، ۱۹:۲۳
مرتضی فتحی
Gzip چیست؟
Gzip یک الگوریتم فشرده سازی همانند Zip و SIT ایست.استفاده از این الگوریتم بسیار متدوال بوده و اگر شما با داده های غیر فشرده سر و کار دارید میتوانید انبوهی از فضاهای خالی را توسط Gzip کردن فایلهایتان بدست آورید.یک فایل تصویری پیش از این با ااستفاده از الگوریتم jpeg یا gif فشرده میشد و چنانکه به صورت یک داده طبیعی باشد،فشرده سازی دوباره با Gzip تاثیر چندانی در آن نخواهد داشت.
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۸۹ ، ۱۹:۲۷
مرتضی فتحی
می شه عنوان کرد که طراحی وب بدون سی اس اس تقریبن ممکن نیست.(البته طراحی سایتی که آدمی زاد ببینه تش) بنابراین یادگیری سی اس اس از ملزومات طراحی وب محسوب می شه.یعنی حتی شما اگر یک دولوپر حرفه ای هم باشید باید آشنایی مختصری داشته باشید و در بعضی مواقع در این زمینه حرفه ای باشید. این آموزش رو تو سایت tutsplus دیدم و تصمیم گرفتیم به صورت فارسی و قابل فهم اینجا هم ارائه اش کنیم تا کسانی که نیاز دارن استفاده کنن.
۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۸۹ ، ۰۷:۱۶
مرتضی فتحی

Mod_rewrite یه ماژوله برای آپاچی که اجازه می ده شما url هاتون رو بازنویسی کنید. حالا این جمله دقیقن یعنی چی؟ خوب خودم هم درست و حسابی نمی دونم :D
برای نمونه به این آدرس یه نگاهی بندازید:
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۸۹ ، ۱۸:۰۵
مرتضی فتحی
زبان پی اچ پی یکی از قدرتمند ترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب است . فریم ورک های مختلفی برای این زبان وجود دارد که بازار رقابت بین آنها داغ است . یکی از قدرتمند ترین این فریم ورک ها کیک پی اچ پی (CakePHP) است.
کیک یک فریم ورک مبتنی بر معماری MVC است . این معماری از سه لایه ی مدل ها ، کنترل کننده ها و نمایه ها تشکیل می شود.
۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۸۹ ، ۱۴:۵۷
مرتضی فتحی
فایل های وردپرس در کل تقریباً سه مگابایتی هست و این برای کسانی سرعت اینترنت بالایی ندارن حجم کمی نیست. و باز معمولاً به این صورت هستش که برای طراحی قالب ابتدا وردپرس رو به صورت لوکال نصب می کنن و قالب طراحی می کنن و بعد آپلود می کنن.
اما مساله اینه که وقتی می شه با یه کلیک و در عرض ۳ یا ۴ ثانیه وردپرس رو آپلود کرد روی هاست، چرا باید اینهمه فایل رو از سیستم خودتون آپلود کنید که هم زمان بسیاری خواهد برد و هم هزینه ی بالایی (مثلاً پهنای باند و...
۲۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۸۹ ، ۱۸:۰۴
مرتضی فتحی
با درود خدمت دوستان عزیز
برنامه نویس هایی هستند که وبلاگی ندارند و تلاشی برای داشتنش نیز نمی کنند، در حالی که بعضی از آنها بسیار حرفه ای و کارآزموده هستند. در واقع انقدر درگیر زندگی یا بی حوصله هستند که نمی توانند وبلاگ راه اندازی کنند یا مطالب آموزشی خود را در سایت های دیگر ارائه دهند.
در همین راستا تصمیم گرفتیم که با همکاری چند تن از این دوستان وب سایت آموزشی PHPDevelopers.ir را راه اندازی کنیم که بیشتر بر روی مطالب آموزشی تمرکز خواهد کرد.
آموزش هایی که در این سایت ارائه می شود بیشتر توسط همین دوستان که به زودی با همه ی آنها آشنا می شوید تهیه می شود که یا توسط خود این عزیزان در سایت درج می شود یا مطالب خود را برای ما ارسال می کنند و ما این مطالب را در سایت درج خواهیم کرد.
تمرکز ما در این سایت بر روی :
  • آموزش پی اچ پی (مبتدی تا پیشرفته)
  • آموزش فریم ورک های PHP
  • آموزش فریم ورک های جاوا اسکریپت
  • طراحی قالب
و سایر موارد آموزشی که مرتبط با طراحی وب سایت است، خواهد بود.
امیدوارم که بتوانیم مطالب مفیدی را به خوانندگان عزیز ارائه کنیم که بخش کوچکی از دینی را که جامعه ی اوپن سورس به گردن همه ی ما دارد جبران کنیم.
از تمامی شما عزیزان تقاضا می شود که در صورتی که می توانید با این وب سایت همکاری کنید با ایمیل مدیریت سایت تماس بگیرید و اعلام همکاری کنید.
با تشکر از شما
مدیریت سایت
۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۸۹ ، ۰۶:۴۷
مرتضی فتحی