نقطه ویرگول;

هر از گاهی از هر چیزی

هر از گاهی از هر چیزی

سه راه برای سرعت بخشیدن به سایتتان با PHP-قسمت دوم

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۸۹، ۱۱:۱۶ ب.ظ
خب اینم بخش دوم این مقاله به درد بخور که امروز تونستم آماده کنم.بسیاری از ما هنگام کد نویسی از فضاهای خالی بسیاری استفاده میکنیم.یه مژده بهتون بدم که فضای خالی در پی اچ پی عملا نمی تواند به مرورگر ارسال  شود،با این حال اونو HTML میکند.مرورگرهای وب تمایل دارند تنها یک فاصله را نمایش دهند و مهم نیست چه مقدار در کد خود از فاصله استفاده کنید.این بدان معنی ست که داریم مقداری از پهنای باند خودمون رو هدر میدیم،با این حال می تونیم با تکه کد ساده پی اچ پی این هزر رفتن پهنای باند توسط فضای خالی را حذف کنیم.
حذف کردن فضاهای خالی از HTML و CSS
یکبار دیگر، ما داده های خام دیگری برای کار نیاز خواهیم داشت،پس از کدهای نمونه زیر  کپی کنید و در داخل فایلهایی با پسوند .html  و .css بر روی سرور خود قرار دهید.
پی اچ پی
یکی از مزایای این روش این است که با دو فایل HTML  و CSS  کار میکند.این اسکریپت به عنوان قسمتی از درخواست نام فایل را می پذیرد.سپس فایل بارگذاری میشود و تمامی فضاهای خالی جز یک کاراکتر space بین دو کلمه حذف میشود.
بار دیگر تکه ای از کد پی اچ پی اینجاست که به دقت آنرا در داخل فایل پی اچ پی ذخیره کنید.
]
بررسی دقیقتر داشته باشیم:
این یکی هم واقعا پیچیده نیست،اگه کمی دقت کنید به راحتی متوجه خواهید شد که چگونه کار میکنه.
ما نام فایل رو از طریق پارامتر  GET درخواست میکنیم و بررسی میکنیم و مطمئن میشیم که آیا یک فایل قابل قبول است یا نه.سپس اقدام به واکشی داده و فرآیند حذف فضاهای خالی اضافی میکنیم.این روش نسبتا همه  فضاهای خالی رو حذف میکنه،اما برای کدهایی مناسبه که حجم زیادی ندارن و دارای خطوط معدودی از کد هستن!!!

این تکه فقط تعدادی متغیر رو ست میکنه وچیز خاصی نداره و نکته قابل توجه تابع explode() هست که نام فایل رو بعد از "." جدا میکنه و در آرایه قرار میده یعنی پسوند فایلمون رو به دست میاره.
 if ($ext != 'css' AND $ext != 'htm' AND $ext != 'html') { //Check for evil people... die('Hackers...!'); } else { 
در اینجا ما بررسی میکنیم تا مطمئن شویم که آیا فایل CSS است یا HTML، اگر چیز دیگری بود  میتونیم بفهمیم که راههای نفوذ به سایتمون کجاها می باشد/
حال کار اصلی :در این قسمت فایل را واقعا باز کرده و میخوانیم-شبیه کاری که در اولین اسکریپت انجام دادیم و سپس مقدار زیادی از فضاهای خالی ممکن رو حذف میکنیم.
آیا واقعا کار میکند؟!
اگر شما در مرورگرتان این را index.php?q=css.css درخواست کنید یک خط از سی اس اس را سرتاسر صفحه باید ببنید.این نشان میدهد همه چیز درست است.ما همچنین می تواتنیم نتیجه های متفاوتی برای سورس کد HTML ببینیم.در حقیقت این یک نمونه کوچکیست ما می توانیم 314 کاراکترCSS را به 277 کاراکتر کاهش دهیم . 528 کاراکتر اچ تی ام ال را به کمتر از 448 کاراکتر برسانیم.برای 15 خط کد بد نیست;)
نتیجه:
به عنوان یک مثال خوب،ما می توانیم تنیجه خوبی با کمترین کار انجام دهیم،اگر شما یک نگاهی به سورس کد صفحاتی نظیر گوگل بندازید می فهمید تقریبا هیچ فضای خالی یا به عبارتی فضای هرز ندارند،چرا که وقتی که میلیون ها درخواست بهتون ارسال بشه انوقت که مقداری کلیوبایت اضافی رو آرزو میکردید
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۹/۲۴

نظرات  (۲)

سلام
کد php کامل نیست
لطفا این صحفه را درست کنید.
سلام دوست عزیز
مقاله به سه قسمت تقسیم شده است هر سه قسمت رو مطالعه کنید کد های کامل قرار داده شده اند
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی