نقطه ویرگول;

هر از گاهی از هر چیزی

هر از گاهی از هر چیزی

فوت و فن های کاربردی وردپرس

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰۸:۲۱ ب.ظ
امرزو تصمیم گرفتم تا لیستی از فوت و فن های کاربردی وردپرس که که احتمالا خیلی از شما در حال حاضر از اونها استفاده میکنید و شاید هم هنگام طراحی تم از اونا استفاده خواهید کرد،همانطور که میدانید وردپرس به عنوان یکی از محبوبترین پلت فرمهای بلاگ نویسی است،هر چند این روزها به صورت قدرمتند در حال رشد است و می توان به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا از اون استفاده نمود(CMS)
1-به دست آوردن نام دسته(Category name)

$category = get_the_category();
echo $category[0]->cat_name;
?>
این تکه کد،تنها نام دسته را به دست می آورد(آنرا چاپ نمیکند،فقط برای استفاده نگه میدارد)که در طراحی تم مفید میی باشد.
2-قالب صفحه(Template page)

/*
Template Name: Free Themes
*/
?>


//the loop

شما باید این مورد آشنا باشید،که قالب صفحه سفارشی میسازد،که شما می تونید بعد از ساخت یک پیج به آن اختصاص بدهید.
3-پست های ویژه
*با query_posts()



query_posts() بشیار پرکاربرد و مفیده بوده،شما میتونید هر جا که نیاز دارید ازش استفاده کنید،برای نشان دادن آخرین مطالب ارسالی و ...
//نمایش آخرین مطلب

//نمایش مطلبی با کتگوری مخصوص
**با WP_Query() جدید
have_posts()) : $recent->the_post();?>

ملاحظه کنید که استفاده از این دو بسیار شبیه هم است،من به شخصه از اولی برای لینکها و از دومی برای محتوا استفاده میکنم
4-اینکلود کردن فایلهای خاص

اگر شما به فراخوانی فایلهایی دیگر نیاز دارید مانند ساید بارها یا فوتر بار ها میتونید از  استفاده کنید
5-تگ های شرطی( Conditional Tags)

 if ( is_front_page() ) { include (TEMPLATEPATH . '/home1.php'); }
else { include (TEMPLATEPATH . '/rest.php'); }
?>
فکر نکنم توضیح خاصی نیاز باشه،از این مورد میتونید در نمایش پستهای و محتوای های خاص که نیاز دارید استفاده کنید.،پارامترهای زیر می تونند مورد استفاده قرار بگیرند:
is_home(), is_category(), is_archive(), is_search(), is_single(), is_date(), is_404(), etc...
6-معکوس کردن ترتیب پست ها
In your index.php file, look for this bit of code:

Right before that line, add this code:

این مورد برای زمانی مناسبه که میخواین قدیمی ترین مطلببتون اول نمایش داده بشه
7-کاراکتر های خاص با wp_specialchars()
//فرض کنید مقداری در سرچ بارتون وارد شده

//شما رو در قبال اس کبو ال اینجکشن محافظت میکنه
//باید از این استفاده کنید:

8-معکوس کردن ترتیب کامنت ها


content here
9-اسثتنا کردن اولین پست ها یا پست


this will exclude first two posts

نظرات  (۳۸)

دستت درد نکنه ولی به درد من نخورد!
موفق باشی
خواهش میکنم
شرمندتون شدیم
به درد خورد رفیق مرسی!
ممنون دوست عزیز ..
واقعا عالی بود ،، موفق باشید../.
خوشحالم از این بابت
خواهش میکنم رفیق
مرسی،ممنون
مدتیه یه همچین کامنتی به شکلهای مشابه این برای پستهای من گذاشته میشه همیشه باید وایسم 80 - 90 تا از اینا یکی یکی پاک کنم خواهش میکنم کمکم کنید
خسته شدم دیگه
سلام
خسته نباشید
من فبلا از یه قالب استفاده می کردم که دسته ها رو به صورت درختی نشون میداد
ولی حالا که قالب رو عوض کردم به صورت درختی نشون نمی ده
از چند تا افزونه در این رابطه هم استفاده کردم ولی کارم نشد
خواستم بدونم که چه کدی رو در کدوم صفحه از قالبم باید تغییر بدم
www.downallfa.com
میتونید قالب رو ببینید
با تشکر
ممنون. خیلی مفید بود. انشاءالله شاهد مطالب و آموزش های بیشتری باشیم.
مرسی
خواهش میکنم
از این موضوع خوشحالم که مفید واقع شده
خواهش میکنم
مطلب خوبی بود
منتظر مطالب جدیدتون هستم .
ممنون.../
مرسی عالی بود
سلام
من یک سوال در مورد وردپرس داشتم. میخواستم سوالمو در انجمن مطرح کنم که دیدم در انجمن شما موضوعی در رابطه با مدریت محتوای وردپرس نیست
خب سواله من اینه که چجوری میتونم تمام کامنت های سایتم را که حدود 3000 عدد هستش رو یکجا پاک کنم؟
این 3000 کامنت اسپم شدن در سایت
با تشکر
سلام دوست عزیز
سایت ما انجمن نداره در حال حاضر،ما با انجمن ایران پی اچ پی همکاری داریم
شما می تونید از قسمت دیدگاهها در گوشه ی سمت چپ بالا تنظیمات صفحه رو بزنید و تعداد دیدگاهها رو به 999 تغییر بدید و بعد همه ی دیدگاهها رو انتخاب کرده و پاک کنید.
شما بهتره برای اینکه کسی نتونه کامنت اسپم تو سایتتون بزاره پلاگین اکیسمت رو نصب و فعال کنید.
موفق باشید
سلام
مرسی از پاسختون کارم راه افتاد. فقط چون تعداد اسپم ها زیاده پاک کردنشون خیلی وقت گیره میخواستم بپرسم میشه از داخل دیتابیس یا فایل های سرور این کامنتها رو یکجا پاک کرد؟؟
عالی بود ممنون
میشه این کارم انجام داد ولی توصیه نمیشه
بهتر همون از طریق سایت این مشکلتون رو حل کنید
موفق باشید
خوب بود ولی برای من کاربردی نبود !
ببینم اگر بخواهی در هر صفحه دسته ای ( کتگوری ) خاص نشان بده باید چه کار کنی ؟
دوست عزیز اشتباه نکنی من نمیخواهم پست های یه دسته رو در یه صفحه خاص نشان بدم، میخواهم در هر صفحه دسته های خاص داشته باشیم . مثلا در این صفحه علی جواد و رضا در قسمت کتگوری نمایان باشه و در صفحه بعد مثلا علی و جواد باشن اما رضا دسته نباشه .
سلام
منم یه سوال دارم
من میخوام تو صفحه ی اول عکس مربوط به مطلبم کنار نوشته ام ظاهر بشه.
قالب سایت من tribune ه که از لینک زیر گرفتم.
http://www.web2feel.com/tribune/
لطفا راهنمایی کنید.
حل شد
سلام دوست عزیز،شما اگه پلاگین اکیسمت رو نصب و فعال کنید این مشکلتون برطرف میشه
باید کوئری ها رو دستی بنویسید
خب دوست خوب من اکیسمت رو چه جوری باید نصب کنم ازم کلید میخواد کلید رو از کجا بیارم؟؟؟
مینویسه"کلید API اکیسمت خود را بنویسید"
شما می تونید با ثبت نام در سایت اکیسمت دات کام این کلید رو به دست بیارید:https://akismet.com/signup/
اکثر پلاگین ها اگه توضیحاتی داشته باشند رو ذکر میکنند یا میتونید از بخش پلاگین ها در سایت وردپرس این اطلاعات رو کسب کنبد
سلام
می خواستم جویا شوم که برای اینکه رتبه ی سایتم که با وردپرس ساخته ام در گوگل بهتر شود و در سرچ ها بیاید چه کار باید بکنم؟
البته ناگفته نماند که افزونه های All in One SEO Pack، Google Bot Bling، Google XML Sitemaps را نصب کرده ام، در ابتدا که سایتم را ساخته بودم همیشه تو سرچ های گوگل جز صفحه اولی ها بودم اما پس از اینکه وردپرس نسخه جدید داد ( 3.0.3 ) و من وردپرس خودم را آپدیت نکردم بعد از چند مدت دیدم که دیگه در سرچ های گوگل سایت من نمی آید البته در حاضر از آخرین نسخه آن استفاده می کنم آیا علتش همان عدم آپدیت بوده یا چیز دیگری؟
با تشکر از راهنماییتون.
ممنون استفاده کردم
سلام دوست عزیز
خب همان پلاگین All in One SEO Pack برای ایندکس شدن مطالبتون در گوگل مناسبه،همیشه سعی کنید اون چیزهایی که این پلاگین در قسمت ارسال مطلب،اعم از تگ گذاری،خلاصه مطلب،عنوان مناسب و غیره رو پر کنید.
در ضمن یه پلاگین آمار گیر همانند StatCounter stats نصب کنید تا بدونید با سرچ چه مطالبی یا کی ورد هایی کاربران به سایت شما منتقل میشن،و سعی کنید تا سایت رو زود به زود آپدیت کنید و حتما پلاگین و وردپرس رو آپدیت کنید،اگه این کارا رو انجام بدید باز گوگل باهاتون آشتی میکنه ;)
موفق باشید
۱۸ اسفند ۸۹ ، ۲۰:۱۸ مرجع وبمسترهای آریایی
خیلی عالی بود
مرسی داداش
سلام دوستان
آیا وردپرس پلاگینی داره که بشه بوسیله اون بر روی وبسایت رادیوی آنلاین اینترنتی راه اندازی کرد ؟
با تشکر فراوان از لطفتون، استفاده کردم ممنون.
این "معکوس کردن ترتیب پست ها" خیلی به درد من می خوره ولی کجا کپی بشه؟ (یه تازه کار!) قدم به قدم لطفن!
مثلن یه مجموعه آموزشی توی فهرست ها ساختم
- اول
- دوم
-سوم
-...
ولی برعکس می شه
سپاس و درود!
سلام دوست عزیز
تو همون تکه کد توضیح داده، که تو فایل ایندکس دات پی اج پی این تکه کد رو پیدا کنید:

قبل اون خط اینو اضافه کنید:

موفق باشید
سلام خسته نباشید
معکوس کردن ترتیب پست ها چیز خیلی خوبیه که ای کاش توی تنظیمات ورد پرس بود ولی حیف که نیست
دوست عزیز من از پوسته Graphene ورژن 1.3 استفاده میکنم که و تا اونجایی که من میدونم توی فایل loop قالب تحت کنترل خودش قرار میده .... من برای استفاده این رو کجای کدوم فایل قرار بدم که کار کنه محتوای فایل ایندکس اینه:

cod
/**
* The main template file.
*
* This is the most generic template file in a WordPress theme
* and one of the two required files for a theme (the other being style.css).
* It is used to display a page when nothing more specific matches a query.

* E.g., it puts together the home page when no home.php file exists.
* Learn more: http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
*
* @package WordPress
* @subpackage Graphene
* @since Graphene 1.0
*/
global $graphene_settings;
get_header(); ?>

/* Check if the user selects specific category for the front page */
if (is_home() && $graphene_settings['frontpage_posts_cats']) {
global $wp_query;
$cats = implode(',', $graphene_settings['frontpage_posts_cats']);
$args = wp_parse_args(array('cat' => $cats, 'paged' => get_query_var('paged')),
$query_string);
// $args = $query_string.'&paged='.get_query_var('paged').'&cat='.$cats;
query_posts(apply_filters('graphene_frontpage_posts_cats_args', $args));
$wp_query->is_home = true;
}

/* Run the loop to output the posts.
* If you want to overload this in a child theme then include a file
* called loop-index.php and that will be used instead.
*/
get_template_part('loop', 'index');
?>

damet garm aali bood

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی