نقطه ویرگول;

هر از گاهی از هر چیزی

هر از گاهی از هر چیزی

وردپرس و پیوند یکتا

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰۱:۲۰ ب.ظ
شاید خیلی از شماها مثل من به این مشکل برخورده باشید که وقتی پیوند یکتای وردپرس رو تغییر می دید برگه هایی که قبلن ساخته شدن دیگه کار نمی کنن. یا اینکه حتمن باید نامک برگه رو انگلیسی وارد کنید. وردپرس فارسی این مشکل رو داره که وقتی پیوند یکتا رو تغییر می دی بهت نمی گه چی کار کنی. در واقع شما وقتی با وردپرس اصلی این کارو بکنید بهتون می گه یه فایل .htaccess بسازید و تغییرش بدید. اما در وردپرس فارسی حتمن باید فایل htaccess رو بسازید و بعد پیوند یکتا رو تغییر بدید تا بهتون بگه چی کار باید بکنید.
من خودم برای پیوند یکتای وردپرس از %postname% استفاده می کنم. یعنی آدرس هام رو از این حالت:
http://www.phpdevelopers.ir/?p=123
تغییر می دم به این حالت:
http://www.phpdevelopers.ir/sample-post/
برای تغییر دادن پیوند یکتا می تونید به بخش تنظیمات > پیوند یکتا برید و هر حالت دیگه ای که مد نظرتونه رو انتخاب کنید.
قبل از این کار برای اینکه در وردپرس فارسی به مشکل بر نخوریم باید در شاخه ی root یه فایل بسازیم به نام htaccess. و بعد به بخش پیوند یکتا بریم و اون حالتی رو که می خوایم انتخاب کنیم و کلید ذخیره کنید رو بزنیم. پس از به روز شدن و ذخیره شدن تنظیمات در پایین صفحه یه کد بهتون داده می شه که باید اون رو در فایل htaccess. اضافه کنید. کدی شبیه به این:

RewriteEngine On
RewriteBase root
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /q-fa/index.php [L]
مشکل شما حل شد.
دقت کنید که اگر به صورت لوکال ار وردپرس استفاده می کنید به این پست مراجعه کنید
موفق باشید

نظرات  (۱۸)

۱۸ اسفند ۸۹ ، ۱۴:۰۸ محسن غیاثی
سلام دوست عزیز
بسیار عالی بود. امیدوارم دوستانی که با این مشکل مواجه بودن پست شما رو ببینین.
خواهش می کنم
:)
سلام..
ممنون دوست عزیز خیلی خوب بود ، خیلی ها با این قضیه مشکل دارند . امیدوارم واسشون مفید واقع بشه..
موفق باشید../.
من اول تقر دادم بعد ساختم بعد اون کد رو وارد کردم اما ارور 404 میده
باید چیکار کنم ؟
فایل htaccess باید دقیقن تو فولدر روت باشه. نه تو فولدر template
درست قرارش دادید؟
دوست عزیز میشه یه مطلب جدا در مورد موضوعات مرتبط بدی .
آخه با افزونه ها که زدم یه سری مشکلات برخورد کردم .
اگر لطف کنید و یک پیت جدا در مورد چگونه موضوعات مرتبط به هر پست اضافه کنید ممنون میشم.
دوست عزیز ایشالله در اولین فرصت براتون یه پست در این مورد ایجاد میکنیم
سلام دوست عزیز
من یک خواهشی از شما داشتم امیدوارم کمکم کنی.
من می خواستم از شما درخواست کنم اگه امکان داره لینک دانلود قالب خودتون را برای من ارسال کنید.
من قالب های رایگان زیادی مثل قالب شما را دیدم اما یک چند تایی مشکل داشتند.
اگه بفرستید ممنون می شم.
منتظر پاسخ شما در ایمیلم هستم
یا علی
سلام و خسته نباشید
من تمامی مراحلی رو که گفتید انجام دادم اما باز هم صفحات جانبی(برگه) باز نمیشه اگه کمکم ممنون میشم
با تشکر
سلام دوست عزیز
این قالب اختصاصی سایت phpdevelopers میباشد که توسط آقا محمد طراحی شده است
اگه طراحی قالب میخواین می تونید باهاشون در ارتباط باشد
موفق باشید
سلام من تازه کارم میشه بگید htaccess چیه ؟
منظورم اینه باید فولدر باشه یا فایل text و کجا قرار می گیره ؟
با گوگل بیشتر دوست باشید:
http://www.google.com/search?q=htaccess چیست؟&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
این فایل باید در شاخه ی روت باشه
یعنی توی public_html
خیلی مفید بود واقعا استفاده کردم
www.eh3an.com
سلام عزیزم
خیلی ممنون
توروخدا کمک کنید
من پسوند یکتا را به html تغییر دادم ولی هیچ کدی به من نداد که توی اکسز بذارم
میشه همون کدهایی که شما اینجا نوشتید توی اکسز خودم بذارم؟
لطفا کمی سرعتر جواب بدید چون خیلی ضروریه
می بوسمت
راستی مال من وردپرس مولتی یوزره ها
تشکر دارم
در حالت عادی وردپرس id پست رو میگیره و از ایندکس جدول راحت پست رو پیدا میکنه. حالا اگه عنوان یا slug پست رو بزاریم باید سرچ کنه و هم زمان بیشتری میگیره هم فشار بیشتری به سرور میاره و این موارد توی سایتهای پر بازدید به شدت سرور رو میخابونه!
سلام
آقا من این کارو کردم
ولی الان wp-admin بالا نمیاد 404 میده میگه این صفحه پیدا نشد !
وقتی این کد رو پاک می کنم
RewriteEngine On
RewriteBase root
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /q-fa/index.php [L]
درست میشه !
با وردپرس فارسی این کارو کردید یا انگلیسی؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی