نقطه ویرگول;

هر از گاهی از هر چیزی

هر از گاهی از هر چیزی

پی اچ پی گریزی در ایران

جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۸۹، ۰۳:۴۶ ب.ظ
در این مقاله به دلایل php گریزی در سازمان ها و ادارات ایران می پردازیم.
متاسفانه در سال های اخیر موج منفی ای در زمینه php ایجاد شده است که باعث شده است بیشتر مدیران دولتی تصور نامناسبی در مورد این زبان پیدا کنند. به طور خلاصه از عوامل مربوط به این php گریزی می توان موارد زیر را معرفی کرد:
۱- ساختار آموزشی کشور به سمت ماکروسافت می باشد و این امر باعث شده که تجهیزات دولتی بیشتر به این سمت برود، بیشتر سرور های سازمانی ویندوزی بوده و امکانات
یک مقاله ی کوتاه از محمد افاضاتی در مورد phpگریزی در ایران
همایش سراسری نرم افزارهای آزاد زنجان - ایران

با تشکر از محمد افاضاتی

نظرات  (۱۴)

مقاله همش شد در سالهای اخیر ولی باید بگویم تویی که میتونی برای دنیا این سرویست بزن چرا در فکر ایرانی ؟
راستی باید بگویم asp کار ها هم خیلی معتبر نیستا اگر توجه کرده باشی سایت دانشگاهی ما خیلی طرح شکیل دارن مگه نه ! هم این که از نظر کارای کارایی فراوان و ست شدن با انواع مرورگر ها من جمله ie 4 به بالا !
پسر آخه شرکت های ایرانی برنامه نویس خودت گرفتی دست گاه همه به فکر پول
حسن جان یه کم دقت کن تو کامنت دادن
من که اصلن نفهمیدم چی نوشتی و منظورت چی بود :D
اگه می شه یه کم واضح تر توضیح بده
۱۶ بهمن ۸۹ ، ۱۱:۳۲ وحید سهرابلو
"ie 4 به بالا "
با حال بود خیلی خیلی :D
واقعا وب یعنی چی؟
۲۸ بهمن ۸۹ ، ۱۷:۰۱ محمد افاضاتی
امروز دیدم مطلبو :D
حسن جان چی گفتی اصلا یک کلمه نفهمیدم منظورت چیه؟ با google translate می نویسی؟ :D
سلام،
من تعصب زیادی روی asp.net داشتم و زیاد با کسانی که با php کار میکردن جروبحث میکردم ولی بعد از مدتی شروع به یادگیری php به صورت حرفه ای کردم و فهمیدم که نه بابا قدرت php کمتر از asp.net نیست همچنین یادگیری آن بسیار بهتر از asp.net است و الآن دیگه بیشتر رو آوردم به سمت php تا asp.net
منم توصیه میکنم به کسانی که دوست دارن یکی از زبانهای برنامه نویسی پویای وب را یاد بگیرن به سمت php برن تا asp.net
با سلام
می خواستم بدونم که برای یادگیری پی اچ پی ، حتما باید برنامه نویس باشیم؟ یا همینکه علاقه داشته باشیم و مخش رو هم داشته باشیم کافیست؟
آخه چند وقتیه که هی با خودم کلنجار می رم که این زبان رو یاد بگیرم، ولی باید برای وقت صرف کنم. و با توجه به این موضوع یادگیریش ارزش داره؟ و اصلا میشه من هم یاد بگیرم یا که نه؟؟؟
با تشکر از اطلاع رسانی خوب در سایتتون، و همچنین تشکر به خاطر پشتیبانی از جنبش آزاد نرم افزار....
سلام دوست عزیز
قرار نیست برای یاد گرفتن پی اچ پی حتما برنامه نویس باشیم،اینکه پر واضحه برای انجام هر کاری اولین چیز علاقه و استعداده،ولی پیشینه برنامه نویسی باعث درک آسانتر مطالب میشه،که میتونی این پیشینه رو از همین حالا کسب کنی
خیال خودتو راحت کنو بیا این زبان شیرین رو یاد بگیر،مطمئن باش اگه خوب وقت بزاری و درست و حسابی یاد بگیری حتما ازش استفاده خواهی کرد.
کسی که کار خوب تحویل بده جایگاشو داره.
کسی که php کار میکنه هیچ محدودیتی تو ابزار های طراحی نداره تا دلتون بخواد framework داره این php
و .....
خودت html و css کد میزنی همین باعث میشه تو UI هم حرفه ای شی.
نه اینکه رو یه دکمه کلیک کنی یه FORM ای جکس بهت تحویل بده.
البته سازمانای دولتی معمولا بهتر پول میدن.
سلام خدمت شما.
من مدیر انجمن پــــــــی اچ پــــــــی گـروپ هستم . گفتم در راستای همکاری با شما در فضای مجازی یک پیام برای شما ارسال کنم.
میخواستم در صورت تمایل همکاری در زمینه آموزش پی اچ پی در ایران با یکدیگر داشته باشید
با تشکر
حسین سرلک ( مدیر تیم پــــــــی اچ پــــــــی گـروپ )
http://forum.phpgrp.com
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا زبانهای برنامه نویسی تحت دات نت مانند c#‎ در ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند؟
برای پاسخ به این سوال بایستی به درون جامعه برویم و ببینم جوان امروزی ما چه طرز تفکری و احیانا چه محدویتهای دارد که مجموعه این عوامل باعث سوق پیدا کردن خیل عظیمی از برنامه نویسان این مرز و بوم به سمت دات نتی شده است.
اول از همه به دلیل اینکه جوانان ما عادت به کار گروهی ندارن بنابراین میدانند و خوب میدانند که نمیتوانند روی پروزژهای تیمی بزرگ کار کنند پس بنابراین سکویی را برای توسعه نرم افزار خود انتخاب میکنند که بتواند آنقدر قدرتمند باشد که در فقدان وجود یک تیم به نحوی و تا حدودی کارهای آنها را انجام دهد .
بارها و بارها شنیده ام که سوال میکنند کدام زبان برنامه نویسی امکانات بیشتری به ما میده برای توسعه ؟ و فاکتورهای دیگه همچون سرعت زبان برنامه نویسی در اجرای کدها و یا منبع باز بودن آن زبان برنامه نویسی و یا امنیت آن زبان برنامه نویسی در درجه های چندم اهمیت برای این قشر از برنامه نویسان قرار میگیرد
دوم اینکه قشر قابل توجهی از جامعه ما به سمت راحت طلبی میروند و توجهه نمیکنند که کاری را که انجام میدهند برای مشتری و یا همان مردم انجام میدهند کار با دات نت در حال اینکه برای راحت طلبان بسیار مفید است در همان حال نرم افزارهای تولید شده با دات نت از لحاظ گرافیکی نیز شیک هستند و خود این عامل یکی عوامل فریب خوردن مشتری ها نیز ایست که در موارد زیادی گول ظاهر این گونه نرمافزارها را میخورند.این عامل را مستوان در تولید ساختمانهای امروزی در ایران دید که به عنوان مثال ساختمان را زیبا درست میکنند ولی از لحقاط مقاومت در برابر زلزله از ایمنی لازم برخوردار نیست.اما آیا واقعا اگر برنامه نویسی احساس مسولیت کند و اندکی با خود تامل کند میفهد که اگر یک نرم افزار را با یک زبان برنامه نویسی سریعتر که کدهای به زبان ماشین تولید میکند مانند سی تولید کند آنگاه این نرمافزار گرچه زحمت بیشتری برای تولید آن باید کشید ولی در نهایت نر افزاری که تولید میشود سریعتر خواهد بود و منابع سخت افزاری کمتری از سیستم را اشغال خواهد کرد و درنتیجه روان تر بر روی سیستم اجرا خواهد و که مجموعه این شرایط میشود مشتری مداری.
آیا هدف راحتی برنامه نویس است که بتواند کد را راحتر تولید کند یا هدف مشتری است که حق برخورداری از برنامه ای سریعتر با حداقل امکانات سخت افزاری را دارد.
آیا برنامه نویسانی که با با نسخه های پولی دات نت کار میکنند بدون اینکه هیچ گونه پولی برای آن پرداخت نمیکنند این را نمیدانند؟ مسلماْ این را میدانند ؟ آیا میدانند که این کار آنها هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی ایراد دارد؟ آیا کسانی که با دات نت کار میکنند و برنامه های را میسازند با هدف اینکه صرفا بر روی سیستم عامل پولی ویندوز اجرا شوند آیا این را میدانند که اگر یک روز ایران خواست عضو سازمان تجارت جهانی شود باید پول ویندوزهای را که شرکتها بر روی کامپیوترهایشان نصب میکنند بپردازند.و آنگاه این شرکتها اگر نخواهد از ویندوز استفاده کنند یا باید این نرم افزارها را کنار بگذارن و یا باید باید همان برنامه نویسان را جمع کنند تا دوباره با تغییرات هر چند اندک این نرم افزارها را پورت کنند درحالیکه آن کارایی مطلوب را نخواند داشت.
سوم اینکه بخشی از این روند معلول روندی است که در دانشگاههای ما اتفاق میافتد دانشگاههای که دانشجویی کامپیوتر را کم تجربه و با بار علمی و عملی کمی بار میاورند و دانشجو در نهایت دوران تحصیل میبیند که ضعیف بار آمده و از عهده خیلی از کارها به درستی بر نمی آید بنابراین دست به ریسمان دات نتی میزند که همه چیز را برای او آماده کرده و میتواند ضعفهای او را پوشش دهد
به راستی که گسترش دات نت در جامعه ما نمایانگر همان چیزی است که در جامعه ما وجود دارد
دات نت در جامعه ما مخفف پنج چیز است
د -->دزدی
ا -->اهمال : اهمال و فروگذاری دانشگاههای ما در تدریس درست
ت --> تنبلی : تنبیل برنامه نویسانی که میخواهند با زحمت کمتر به برنامه نهایی برسند
ن -->نادانی : نادانی مشتری که نمیداند
ت --> تکروی: که در جامعه امروز ما وجود دارد
http://whygnulinux.blogfa.com/post-1.aspx
لزوم استفاده از زبانهای برنامه‌نویسی متن‌باز در سیستم آموزشی دانشگاهها
مطلب را با یک پرسش آغاز میکنم آیا دانستن مرز و محدوده ای دارد؟ مسلما نه
وقتی ما از زبانهای که آزاد نیستند و سورس کد آنها توسط یک کمپانی تهیه و مخفی نگه داشته میشه به عنوان زبان برنامه نویسی برای محیط دانشگاه استفاده میکنیم عملا خواسته یا ناخواسته برای علم و دانش محدوده در نظر گرفته‌ایم. بدین صورت که به عنوان نمونه اگر دانشجویی علاقمند باشد که به نحوه پیاده سازی و کدهای درونی یک تابع یا یک کلاسی که از آن استفاده میکند دست یابد نباید محدودیتی برای او وجود داشته باشد چرا که اصولا برای یادگیری و جستجوگری نباید حد و مرزی وجود داشته باشد
زبان علم زبان به اشتراک گذاشتن دانسته‌هاست و نه زبان حاشا و پنهان کاری!
آیا در محیطی که علم تدریس میشود جایز است که بخشی از آن پنهان شود؟
پنهان کاری و حاشا کردن در مرام علم نیست و جایی که پنهان کاری باشد جای علم نیست
دوست عزیز من خیلی از دعواهای بین طرفداران این دو زبان رو در نت خوندم.بعضیهاشون از روی تعصب صحبت کردن و بعضی دیگر کارشناسانه و از روی تجربه شخصی.
واقعا تعصب به اینصورت نسبت به یک زبان برنامه نویسی زیاد منطقی به نظر نمیرسه.قاعدتا هر زبان برنامه نویسی در شرایط و کاربردی خاص نسبت به دیگر زبانها اولویت داره و در بعضی شرایط نسبت به دیگر زبانها معایبی هم داره.
فکر نمیکنم تجربه چند ماهه یا حتی چند ساله یک شخص در عرصه برنامه نویسی وب یا غیره اینقدر کافی باشه که بتونه در این حد یک زبان رو زیر سوال ببره و یا دیگری رو ببره بالا.همونجور که گفتم همه ی اینها به شرایط و نوع پروژه و حتی خود شخص برمیگرده.و بهتره به جار اظهار نظرات و علایق شخصی به ذکر مزایا و معایب و ویژگی های هر زبان پرداخته بشه.
ببخشید،اگه این چند پاراگراف رو نوشتم فقط محض این بود که دوستانی که در آستانه یادگیری یک زبان خاص هستند و یا تازه میخوان انتخاب کنند توجه بیشتری داشته باشند.
دو مقاله قبلا خوندم که کاملا منصفانه این دو زبان رو با هم مقایسه کرده.نویسنده هر دو هم از برنامه نویسان و طراحان قدیمی و مطرح وب ایران هستند:
لینک دقیق رو الان نمیتونم بدم. فقط یادمه علیرضا شیرازی و جناب ضابط نویسنده دو مقاله مذکور بودند که هر دو رو میتونید تو وبلاگهاشون پیدا کنید:
shirazi.blogfa
zabet.ir
۱۳ آذر ۹۰ ، ۱۵:۵۴ Dot Net Developer
جفنگ گفتی در حد تیم ملی
اکثر ابزار های فریم ورک دات نت خیلی اصولی تر از پی اچ پی نوشته شده اند
خودت هم این رو می دونی
پی اچ پی در حد asp classic ماکروسافته که دیگه از چرخه خارج شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی